Glad :)

0kommentarer

idag har jag varit ledig. passat på att tvätta å plocka undan lite saker som man inte orkade plocka undan igår... vi var ju lite sega igår, efter festen i lördags. det var ju då som sagt 70-års jubileum på jepssons. var jätteskoj! massa folk, lite mat å dans... :)

när jag som bäst står å lagar mat ( blev bara korv,mos å bröd,orkade inte hitta på något mer avancerat ) kommer darlingen.

han frågar mig : är du ledig på onsdag?
jag: nej, eller jo jag är ledig på förmiddagen,börjar kl. 14.00
han: jahaaaa...

jag: vadå da?

han: nej, asså, jag tänkte (så smyger han fram till mig ..) att du kunde handla lite kläder.

förvånat säger jag: till dig?

han säger: nej, till dig.

jag säger (nu har jag stora ögon): varför det?

han: för att jag vill det,för att jag älskar dig,vill att du ska vara glad...å så stoppar han in en sedel i min ficka..

min älskling. Love u! :D


å då igår när vi var bakis så hyrde vi film. det blev två stycken,varav den ena var:


The Dukes Of Hazzard- The Beginning      image35

denna filmen handlar om Bo och Luke Duck som får åka till deras morbror Jesse för att lära sig hur livet fungerar, med jobb och ansvar. I generationer har familjen Duck sålt hembränt i trakterna, men detta kommer ta ett slut om skrävlaren Boss Hogg får bestämm att staden ska förbjuda alkohol.
det hela går för långt när Hogg försöker ta ifrån Jesses gård, och Bo och Luke lovar sin morbror att hjälpa till för att detta inte ska hända.

Filmen får: CCc~ nja... var rolig stundtals, men inte någon jättehöjdare...


nästa film däremot var en thriller med Jim Carrey.

The Number 23      image36      

Walter (jim carrey) jobbar som hundfångare, är gift och har en son. på sin födelsedag får han en bok av sin fru, som heter number 23. när han väl börjar läsa kan han inte sluta. walter läser mer och mer av boken,där huvudpersonen "fingervire" (jim carrey) är besatt av numret 23. det finns överralt. i namn,färg,personnummer....walter  börjar tillslut inse att bokens handling har mer och mer med han själv att göra,och ju mer han gräver i detta, desto djupare kommer han in i en värld som han inte kan kontrollera....

Filmen får: CCCC~ en väldigt spännande film,man bara måste veta hur det slutar!


har tränat lite idag med, blev ett pass Body Jam. trodde jag skulle vara helt l träost, inte tränat det på ett bra tag.. men det gick förvånandsvärt bra! :)
så imorgon ska jag träna två pass som jag brukar efter jobbet. nu ska jag komma igång igen, efter all sjukighet som drabbat mig. !!

Kommentera

Publiceras ej