Saffranskryddad fisksoppa med lax och torsk

0kommentarer

Det ska vi äta till middag idag :)

Om du blev sugen så är receptet förljande :

400 gram  sejfiléer
300 gram  laxfilé
150 gram  räkor, skalade
1 st  purjolök(ar)
1 st  vitlöksklyfta(or)
3 msk  Touch of Taste Hummerfond
2 dl  vatten
2,5 dl  matlagningsvin, vitt
2,5 dl  matlagningsgrädde
1 dl  crème fraiche
1 paket  saffran
1 tsk  salt
0,5 krm  svartpeppar
1 tsk  timjan
1 tsk  basilika
  olivolja
 
Laga det såhär:

1. Skär fisken i 3 cm kuber.

2. Strimla purjolöken, finhacka vitlöken och fräs i olja.

3. Tillsätt salt, kryddor, vatten, fond, vin, grädde och crème fraiche och låt sjuda ca 10 minuter.

4. Lägg i fisken, koka upp och sjud tills fisken är klar. Tillsätt räkorna.

Servera soppan varm tillsammans med en bit gott bröd.


Jag lade till lite tärnad potatis i min soppa. Sen råkade jag hälla lite fel krydda,råkade ta oregano istället för basilikan. FAN MED. Men jag får hålla tummarna för att det kan bli ok iallafall. Å inget vin hade jag hemma så det hoppade jag. Fast det hade ju varit gott med ett glas nu till iochförsig ! :)
Håll tumarna för att de blir gott även fast jag gjort mina misstag med den.....

Kommentera

Publiceras ej