"Att Unna Sig"

0kommentarer

image183

ibland tänker jag på det här, med " att unna sig". man tänker kanske att  å vad gott det hade varit med godis... men man vet ju att det är mitt i veckan, och man ska ju inte äta sådant på veckodagarna, utan ha en dag då man unnar sig detta i veckan.. å det är ju (enligt mig) en helgdag... fast sen när man väl är i den sitsen, är det kanske inte så lätt att motstå suget... å så börjar tankarna vandra, så att man tillslut (om man som jag inte altid har karaktär att säga nej..*suck*)  tänka men jag har ju varit sjuk eller det har har ju varit en jobbig dag... eller en godisbit gör ju ändå inte så mkt... osv,osv,osv... tänk hur många gånger man tänkt den sista tanken!! fast små bäckar små... ! kan dra massor exempel på hur man kan tänka, bara för att kroppen vill ha detta söta, goda godiset/kakan eller vad det nu handlar om...

endel tycker kanske att man lever bara en gång, spela roll om man äter en godis extra i veckan, medan endel tänker att man lever bara en gång  och har bara en kropp och den ska man ta hand om... vissa dagar tycker jag inte att det spelar någon roll, men får dåligt samvete om jag ätit en choklad som jag vet att jag egentligen inte behövde! så jag försöker vara duktig flicka å hålla mig till helgen, men de är fan inte lätt.
kan tala om att jag ätit några godisbitar idag. blev bara så himla sugen, tänkte som man tänker ibland, en av tankarna ovan nämda...  suck.

för mig är detta med sötsug ett riktigt problem. blir sugen på sötsaker i tid och otid... vet inte hur jag ska ta tag i det. försöker dämpa med tuggumi, fungerar rätt bra, men snacka om att man får äta många tuggumi... =)
och ibland äter man godiset för att man är ensam,har ont någonstans och tror att godiset ska hjälpa.. ibland fortsätter man äta fast man vet att man gör fel, för jag vill ju vara en hälsosam människa. tror någonstans att jag byggt upp en för hög sockernivå i min kropp, kan ju bli godissugen när jag har middagen framför näsan, kan tillochmed tänka på godis,kakor och annat onyttigt.. varför är det såhär? jobbigt som tusan är det...
hur gör ni för att inte falla för frestelsen...?

image182

Kommentera

Publiceras ej