Oscar är hemma igen!

2kommentarer

Blev (och är fortfarande) så glad över att min lilla plutt Oscar är hemma hos oss igen. Efter att ha varit borta nästan 3 veckor ( har varit borta max 1-2 veckor förrut) så började man nästan tro att han var borta föralltid,ilket gjort mig sjukt ledsen. Varit och letat efter honom men inte hört han i skogarna...
Han är så mager! Är mindre än Mino för tillfället, men nu ska han vara inne och gödas till sina 5-6 kg som han vägde innan. Fick Royal Canin mat av mamma när vi var där på påskbrunsch igår, för gumman (katt) har gått bort efter 18 år. De fick avliva henne för en dag kunde hon inte stå på sina ben,de åkte direkt till veterinären och de sa att hon inte gick att rädda,att hon fått en hjärnblödning eller stroke och att det bästa var att låta henne somna in.

Oscar har ätit som aldrig förr, kan inte tänka mig hur hungrig han måste varit stackaren. Nu ligger han iallafall i min trygga famn och sover.
Mino han är lite avis tror jag,han ser så sur ut när han ser att Oscar ligger i min famn och inte han...
Han vill så gärna leka med Oscar,man ser att det lyser i ögonen på han men han får allt vänta. :)

Ska stoppa i mig resten av flingorna nu, och sen blir det att åka till Os pappa å hans sambo för påskmiddag som jag totalt glmt bort. Typiskt. O är ju inte jätebra på att komma ihåg sånt heller!!

2 kommentarer

Lina

12 Apr 2009 20:19

Stackars kisse katten.

SÅåååå var fan var du igår?

Jag fick ett sms av en viss pojk som sa att han satt hemma hos kinga och festa. SÅ jag tog mig dit efter jobbet och trodde jag skulle hitta dig där med, men nej. Du va inte där!

Eller hade kingis inte sagt nått till dig heller?

Visst, jag jobbar ju denna helgen så jag förstår att hon inte fråga mig, men fråga hon inte dig heller?

Jaja, jobbar ju min sista natt denna helgen på mitt schema som tar slut i natt, så jag tänkte att jag får passa på. sen kommer mina nätter på vardagarna.

Lossy

15 Apr 2009 07:58

Oh, stackars liten katt! Jag älskar katter, jag har två stycken som jag skulle kunna babbla på om i evigheter.

Kommentera

Publiceras ej