Lax med pastasallad á la chrisse :)

1kommentarer


Du behöver:
(räcker till ca 4 pers)

1 pkt med laxfile,gärna kryddad (4 st fileer)
1/2 paket pasta ica tricolore
1/3 bit gurka
Ungefär 1/2 salladshuvud
1 påse crispy salad från parrots
2 tomater
1/4 galiamelon
1 burk fetaost,tärnad i örter (om man nu gillar feta)
2 kokta ägg
Några blad från kålhuvud

Sätt på ugnen på 200g. Koka pastan,läs på förpackningen. Strimla salladen,kålhuvudsbladen. Hacka tomater,galia,ägg och gurkan.
Häll bort oljan ur fetaostburken. Sätt in laxen i ugnen ca 20 minuter. Om pastan kokat klart, skölj av i kallt vatten.
Blanda i alla grönsakerna,pastan,fetan och crispy mixen i en stor skål.
Servera med lax!

O tyckte det var väldans gott iallafall :) *glad* Ska ta en bild på salladen imorgon så ni får se hur den blev.  En väldigt blandad kompott,tog lite vad jag hade hemma och det fungerade utmärkt. Tycker att salladen kan ätas utan lax om man vill eller med annat roligt tillbehör.

Lycka till! :) )

1 kommentarer

Lina

11 May 2009 21:23

nästa gång ska jag skå en signal till dig =)



Jag har faktiskt inte fotat honom, jag bad honom skicka ett kort.. Men jag väntar ännu på kortet där han ska va klädd i ett rosa förkläda med stekspaden i näven.. Så jag kan få hemma fru bilden rätt. hehe

Kommentera

Publiceras ej