Det enda sanna

0kommentarer



Den enda som vet sanningen om mig är jag.
Men så finns det givetvis människor som påstå sig veta hur man är.
Det finns människor som är mig nära, som känner mig väl, som vet hur jag mår utan att jag behöver säga ett ord, det räcker med en blick eller en suck.
Är det inte konstigt, hur människan är skapt, att dölja känslor och tankar även fast man mår dåligt över att man gör det, man vill ju tala men gör det inte ändå. Det är konstigt.

Lyckas man med något är folk avundsjuka och pratar skit.
Och om man inte har det bra undrar människor vad man gör fel, varför man inte hittar lyckan.
Men vad gör mig lycklig? Vad gör dig lycklig? Vad ska man göra för att uppnå fullständig lycka, går det?

Tick,tack tiden går. Åren springer förbi mig, gör mig stressad,pressad att nu,nu måste jag ta mig samman, lyckas finna den enda sannningen som tar mig framåt genom årets fyra årstider.
Livet kan man inte pausa, hur gärna man än vill.

Det enda förnuftiga att göra är att försöka ta en bit i taget till man känner att ok, nu vet jag vad jag vill göra och hur jag ska göra för att finna mig själv och den där lyckan som jag strävar efter.


Kommentera

Publiceras ej