SANIL.

1kommentarer


(ok,denna buss hade varit ball att åka i...)

Igår var tåget inställt så det innebar att jag snällt fick åka buss. Buss. Inte speciellt kul men vad ska man göra. Bara att gilla läget.... Hoppa in i bussen och den blir nästan genast proppad med folk.
Åker 5-10 minuter senare än ordinarie tid (varför fick vi inte reda på). Första anhalt Mörrum. Vi fick veta att vi skulle stanna på alla stationer som tåget burkar göra. Vilket genast innebar att man skulle komma försent till skolan. No shit sherlock. I Mörrum kunde endast 1 person av... typ 5-6 hoppa på,orsak bussen var full.
Grejen var att det gick en buss från Karlskrona också. Som skulle köra samma rutt. Kan man då inte bestämma sinsemellan att man tar varannan hållplats så man kommer fram snabbare + att de som väntar på bussen inte behöver bli alldeles fördärvade då de får stå ute och vänta på en annan buss?
Under hela resan kör han som en galning, missar väggupp och annat relativt viktigt. Missar också en avfart mot Bromölla. Kul.
Som om det inte skulle vara nog, han glömmer och stänga av högtalarna i bussen så alla vi som sitter i bussen får snallt lyssna på hans telefonsamtal och den han pratar med då han har denna kvinna i sina speakers.
Trist med Sj ibland. Men vi kom ju fram iallafall... Missar början på dagen i skolan. Kommer typ ändå bara 35-40 minuter sent....
Fick vänta på bussen i Kstad ca 30 minuter med. Kul. men man är van vid att vänta på tåget så kan ju likaväl vänta på bussen också...



Men sen i skolan så hade jag redovisningen. Kände mig inte alls så nervös som jag brukar. Så skönt. Men hade iochförsig pluggat till redovisningen rätt mycket och jag tyckte faktiskt att jag kunde den bra. :)
Och det sa lärarna med sen efter jag berättat klart, att jag hade bra flyt, intressant information, bra bokstavering och lite så. hade några tecken som var fel, men det kan man ju rätta till lätt ;) Kändes fantastiskt bra! Hela dagen blev räddad med deras ord. Har utvecklingssamtal snart, men konstigt-jag känner mig inte alls orolig! En helt ovanlig känsla för mig. Försöker ta dagen som den kommer eller veckan som kommer när den kommer och inte planera/stressa upp mig så mycket. Se om min nya livsfilosofi fungerar bra länge till! :) 

 Oj så läng inlägg idag. Men jag bara måste visa detta:

Leksakskloss.

(finn ett fel.)

Ja vad ska man säga.... Inte konstigt att barn inte lär sig rätt saker....

1 kommentarer

Maia

20 Jan 2010 21:57

Jaha ja, du skriver blogginlägg när jag är hemma hos dig? Det skulle jag aldrig göra! (hrm..ja..eh.. har absolut inte gjort heller...)

Kommentera

Publiceras ej