Grannfajt,vänner och gallianoshots.

3kommentarer

Igår var det dags för festligheter inne hos L, mycket trevligt.
Några vänner man inte ser så ofta kom förbi (ja varför träffas man inte så ofta diskuterades...) och jag kan bara konstatera att vilka härliga tjejer! :)
Så till slut var vi endel i lägenheten: L å S, K å J, S,P,E,T,P,I,T. och jag förstås. Sweetie var inte med, kändes lite konstigt, han brukar alltid vara med, men iom att det var torsdag så jobbar han ju idag, kl 7 på morgonen. Ej ok att vara bakis på jobbet.

Jag kommer ju runt 20.30 till L och det är bara att börja dricka. Redan efter första groggen tycker jag att jag kände av den. Man börjar bli gammal alltså + att jag knappt ätit under dagen. (slarvigt av mig,jag vet!)
Kvällen går och plötsligt kommer J in från balkongen,dyngsur. Då har grannen ovanför hällt ner vatten från sin markis eller va det nu heter, rakt ner över Ls balkong där J stod. Kul. Han blir såklart arg (å jag råkar säkert skratta till *ops*)
Men blir samtidigt lite pissed på grannen, så jag går upp och plingar på dörren. Många gånger...tillslut öppnar gubben, vet inte om han är full eller bara har noll koll på balanssinnet, men rakt står han inte. Jag tror han drack en grogg.
För skåla skulle han (hade också ett glas i handen) och jag fråga va i H****** han höll på med, hälla vatten rakt ner sådär kl halv 10 på en fredagskväll?
Vi diskuterar länge där, försöker få gubben att fatta att det INTE är ok, folk står ju faktiskt på balkongen.Överdriver lite om hur blöt han blev (och "råkar" lägga till 3 eller 4 personer till,haha) Då säger han bara: Det var ju bara på skoj.
Ja,det var ju jättekul tänkte jag, och sa det till han,med ironi i rösten.
Det hela slutar med att han inte verkar fatta nånting (eller är allmänt dum i huvudet) så jag går ner till festen igen.
Det första L säger till mig är: C för helvete, det är ju torsdag!
Då har jag ju sagt fel dag hela tiden. Pinsamt.
Jaja, han är säkert dement så han har inte koll på det.



Prova detta,sjuuukt gott. (galliano,varmt kaffe å grädde)

Festen fortsätter och vi dricker Galliano shots och jag fortsätter med groggeriet och sedan är det dags att bege sig mot la centrum.
Blir inte så mycket kika runt, letar efter något att käka. Och på vägen tappar vi bort några. Vilket man alltid gör.
L å jag äter älgkebab. Utan bröd. Fan så gott. Men jag blir inte mätt,så vi går till bönan där de andra sitter. Äter en halv pommes tallrik som man får lämna då min taxi kom (aka Sweetie)
Men pommes:en blir nog uppätna,för L var inte sen att hugga in i dem. :P

Då har ni fått veta min torsdagskväll. Kul va? :D



3 kommentarer

sara

23 Jul 2010 15:30

jaa det var SUPERKUL!! :) kul o ses!!

Lina

23 Jul 2010 17:27

Hehhehe gubbfan har iaf inte kommit och knackat på än. Och du, jag kunde inte käka upp din mat, för jag blev så illamående 3 sek efter att du gått. men det var nog någon annan som käkade upp den. Det var en trevlig fylle kväll iaf. Men den drog inte igång för du och flickorna kom. Så tur att ni tittade förbi!

Lina

23 Jul 2010 17:28

BTW, jag lånade, asså snodde, din bild där du.

Kommentera

Publiceras ej