Inte min morgon...(ett gnälligt inlägg)

0kommentarer



Än så länge har inte något blivit rätt. Inte sovit bra, varför vet jag inte. När jag väl tog mig ur sängen kom huvudvärken som på beställning. Inne i badrummet, då det var dags att sminka sig råkar jag peta mig i ögat med makeup borsten. (AJ!) Ögat börjar rinna  som bara den... Då sminket är ditlagt ska ju linserna i och denna morgon krabbar de som tusan. Försöker flera gånger på höger ögat och tillslut går det, även fast det inte känns 100% bra att ha dem i. Men vill inte gå med mina fula glasögon.
Kommer ut ifrån badrummet, ser att klockan börjar bli mycket, så kastar ihop all mat  i väskan (frukt,matlåda och nybredda mackor) och skolsakerna. Slänger på mig kläder och ser att det minsann har frusit ute. Ännu ett stressmoment. Skrapar bort isen från rutorna och hoppar in i bilen. Direkt märker jag att det är ju rätt immigt, men jag ser ju ändå tänker jag. Så puttrar iväg lite sakta.
Kommer bara någon meter,precis runt en liten sväng vi har här innan stoppet och råkar då köra av vägen in i gräskanten som är där (frambilen är då alltså mellan 2 sånna där vita reflexstolpar) bara för att jag var tvungen att andas så immade visst rutan igen totallt. Backar och ställer mig vid stopskylten. Inser när jag sitter där att som om detta inte var nog så har jag ju givetvis glömt min plånbok hemma så vare sig jag kunnat köra vidare eller inte hade jag ju ändå fått vända för min plånboks skull... där i är ju mitt tågkort och kan ju inte åka utan det. De är rätt hårda med kontrollen på morgonen.



Så denna morgon har bara varit katastrof. Då jag missade 6,30 tåget innebär också att jag kommer ca 30 minuter försent till Svenska lektionen. Typiskt, jag som gillar svenska.

Så nu sitter jag och försöker få ner lite frukost, bestående av fil,banan och kanel. En såndär sjukt mogen banan som var helt brunprickig. Söt och god!

Snart, eller om ca 15-20 minuter ska jag bege mig igen. Smart som jag var lät jag bilen stå på en stund när jag kom hem så imman försvann från rutorna, ibland är jag smart ;)
Sweetie ligger och sover ännu den gottegrisen. Han börjar inte förrän 8.00 idag då han ska vara i butiken. Guuud så skönt med sovmorgon!



Nej borsta tanden och sedan iväg igen. Wish me luck!

Kommentera

Publiceras ej