Katt, F1 Savannah

1kommentarer

Denna helt otroooliga katt vill jag ha en dag, en F1 Savannah. Kostar bara sådär mellan 20 000-28 000 dollar.
(ja det står rätt antal nollor!!)
Helt sinnes så dyr, men ack så vacker. Stor, härlig katt som man skulle göra allt för att äga. 
(här finns mer information om de olika katterna: patzmeow )

Savannah (korsning Afrikansk Serval/huskatt) :



Även denna skönhet:

Serval:



Båda dessa katter är förbjudna att importera till Sverige. Läste att det börjar komma en till korsning,mellan Bengal och annan katt, som kallas Toyger. Också denna är förbjuden att importera. Kostar från 6000 pund och uppåt beroende på hur lik tigerns ränder osv den är.



De här katterna är väldigt lika varandra, och det närmsta man kan komma dem i Sverige är väl Bengalen:



Inte heller en lätt prislapp på denna, tror de börjar på 10 000:- Kolla så vacker!!

Som ni märker så älskar jag katter, hade jag haft tid, lätt att man haft fler. Vackra,stoltare djur får man leta efter. Och ja, alla katter har personlighet,charm och känslor!

1 kommentarer

Emil

22 Mar 2011 18:36

Jag har snickrat ihop en liten kattwidget till blogg.se som gör att man får en ny bild på en katt varje dag i sin meny. Du kan kolla på min blogg hur det ser ut och det vore jättekul om du ville prova att använda den och kanske blogga om den :)



Tack på förhand

Emil

Kommentera

Publiceras ej