Hjärt och lungräddning

0kommentarer

Hej och hå, så tungt det kändes att ta sig till skolan och vara där idag. Min motivation är gone with the wind så att säga. Kanske för att jag hade det så bra på min LIA att jag ville stanna där och inte beöva plugga mer ;)



Först var det samtal i klassen om LIAn. Hur vi haft det osv. Sedan såg vi en film från hjärt- lungfonden och sedan hade vi hjärt och lugnräddning. Har ni gjort det på senaste? Nu ska man alltså trycka 30 gånger på bröstkorgen och andas in 2 andetag och hålla på sådär till ambulansen kommer. Kanske inte låter så jobbigt, men oj vad man får trycka! Riktigt jobbigt, värsta träningspasset. Hade aldrig klarat mer än 5 minuter. Så jag hoppas att jag inte behöver utsättas för en sådan situation...
Men det är bra att man får testa, TÄNK OM man råkar ut för en sådan situation....
 


Efter det satt jag å L ute i solen och läste igenom lite latin och därefter åkte vi till Maxi, köpte en pärm var och en varsin glass. Mums! Testade den nya "Diam Pear". Riktigt god, inte så kvalmig. Älskar päronglass!

Pluggat lite i solen, läst igenom en rapportskrivning som en annan klasskamrat skrivit som vi senast onsdag ska ge feedback och kritik till. Svårt, men något ska jag väl lyckas knåpa ihop tills dess!

Kommentera

Publiceras ej