Saffranssnurror med mandelmassa

2kommentarer

Bakat idag :) Inte så ofta det händer, men när jag väl får för mig att göra det tycker jag (faktiskt) att det är roligt. Receptet sa att det skulle bli cirka 54 stycken.

Jag lyckas ju aldrig med "rätt" antal, så det blev typ 32 stycken. De blev typ stora. ops... :D



Efter nästan två timmars jäsning fick degen knappt plats i bunken...



...och såhär fina blev de. Jag och Sweetie har redan provsmakat två var. Jag är så mätt, men de va ju så goda!

Hittade receptet på nätet, så googla ni så finner ni det. Inte alls svåra att göra-bara tidskrävande ;)


2 kommentarer

Lina

19 Dec 2011 14:32

Jag fattar inte varför du inte kommer in på låsta bloggen, nått fuffels är det. För 2 personer har iaf kunnat komma in där. Jag kan ju maila över inlägget eller så kan vi testa hos johanna om du vill.

Elin

08 Jan 2012 15:35

De ser goda ut!

Kommentera

Publiceras ej