Uttittad på stan!?

3kommentarer

Idag åkte jag och Nikki till K-stad. SKulle ha en sak på deras apotek som de inte har här i stan visst. Illa att behöva köra så långt för en enda sak, men vad gör man inte för att lillan ska bli bättre i magen!
Har införskaffat en bärsjal (tradera!). Denna invigdes efter en stunds testande hemma.
Var väldans svårt att få till det först men efter lite testande här hemma så fick det bra.
Väldigt behändigt att ha båda händerna fria kan jag säga!!
Räckte med att jag hoppade ut ur bilen med henne i sjalen så var det typ ett äldre par som tittade...
Sen när jag begav mig in mot centrum så är det visst Kristianstadsdagarna=mycket folk!= mycket blickar!

Jag är inte en sådan som bryr mig (inbillar jag mig) så mycket om jag är lite annorlunda men en del människor är bara för roliga. Så sjukt odiskreta så det finns inte, verklgen råglodde på mig/oss!
En sak jag la märke till var att personer (speciellt kvinnor) med utländskt ursprung var mer vänligt "inställda" dvs kanske ett leende eller bara vänliga ögon. Många svenska mammor tittade som om man var helt bakom flötet bara för att man inte hade sitt barn i barnvagn. Eller var det bara för att man inte hade en sele? Eller?

Konsigt hur människor reagerar när man inte "är som alla andra". :)!

(Nu blev det visst lite bebisrelaterat inlägg men vafan, ni får stå ut! :D)


3 kommentarer

catalina

15 Jul 2011 17:17

det är som att vara hund ägare. man märker vilka människor som har hund (om de inte har med sig den) de ler eller hälsar & tittar på max...

Lina

16 Jul 2011 23:45

I utlandet är det säkert mer vanligt med sådan enkla grejer, här ska det va en stor fet sele med bälte för att folk ska tycka du är normal. Men va fan, skit i dom och kör på den afrikanska stil! Och jag vill ju klart ha en bild på hur detta ser ut, för jag har aldrig sett en sådan.

sanne

17 Jul 2011 13:05

Sen jag fick barn tycker jag att utländska män och kvinnor behandlar en bättre än svenska oavsett vad... hjälper en med grejer tex på bussen och annat medan svenskarna bara vrål glor och väntar på att män skall göra bort sig :/

Kommentera

Publiceras ej