3 skoldagar kvar!

0kommentarer

Kan ni tänka er, snart har man gått 1 år (!) på medicinsk sekreterare/vårdadministratörs utbildningen. Är helt galet. Känns inte alls som om det gått så lång tid. Många gånger har man funderat på om man valt rätt, om man klarar utbildningens alla krav. Men nu är detta skolår snart slut. Sen kommer jag ju vara "ledig" (sätter det i kolon för mammaledighet är ju inte semester precis!) 1 år. Sista året påbörjas alltså nästa höst. Vilken tajming va? ;)
Hoppas det året går fort, jag vill så gärna jobba! Det är roligt att plugga men inte så att man skulle vilja sitta vid skolbänken mer än nödvändigt. Pluggade ju teckenspråk med innan jag började på utbildningen jag går på nu, så har pluggat 2 år på rad. Vill inte jobba som butiksbiträde. Inte för att det är fel, det har sin charm det med. Jag känner bara att jag vill ha någon form av specifik yrkestitel, något man kan luta sig tillbaka på om det är så att man vill göra annat i livet sedan. Som butiksbiträde är man ju ändå rätt så ersättlig (känner jag iaf!), alla kan lära sig att sitta i kassan osv.  Rätta mig om jag har fel!!



Kommer sakna den klass jag går i nu, tycker det känns som att man har rätt bra sammanhållning.
Det kommer nog kännas lite vemodigt sista dagen, veta att man inte kommer fortsätta tillsammans i höst. Ska givetvis hälsa på med Lillen sen i höst, har jag ju lovat! :P
Vill dessutom träffa mina framtida klasskamrater, få lite koll på vilka de är, hur många från Blekinge osv :)!

Nu har vi en enda uppgift och den ska vara klar imorgon. Jag och Lo jobbar tillsammans med en folder som ska handla om utbildningen och annan itformation som är relevant om man vill söka eller är intresserad. Vi är väl nästan klara, lite finputsning bara!

Höll på att glömma, fick idag reda på att jag fick VG på PowerPointen om Allergi! Sjukt nöjd! :D 

Kommentera

Publiceras ej