Restaurangbesök och chill :)

0kommentarer

Varit en skön dag denna lördagen. Blev väckt av att telefonen ringde och svärmor som frågade om hon kunde komma ut på besök. Hon hade med sig nybakade frallor. Smakade så gott!
Var här några timmar och efter det gick jag ut och solade. Härliga sol, välkommen!

När Sweetie kom hem bestämde vi oss för att åka iväg och äta någonstans. Det slutade med att vi checkade in på Kapten Gyllenhorn en bit från Sölvesborg. Läst (via FB såklart) att de severar god mat där. Tur hade vi med, för vi hann precis beställa mat innan matserveringen skulle stänga! Tur eller vad!
Åt trerätters middag. Inte varje dag man gör det! :)
Förätten blev räkröra med grovt bröd.
Huvudrätten var underbart god, fläskfilé med potatisgratäng och grönsaker i någon sås som jag inte minns namnet på. Åt nästintill för mycket bara för de va så gott.
Efterrätten bestod i äpplekaka och vaniljsås. Jummie!
Om jag inte rullade innan p.g.a. min gravidmage kan jag minsann säga att jag gjorde det när vi gick därifrån, haha. Blev så mätt.
Lite kul tema var det med i restaurangen, pirattema. Annorlunda!



Passade på att hyra två filmer med när vi väl kom tillbaka till stan och köpte med oss onyttigheter som Pringles och bilar. Och lite cola. Inte för jag behöver mer kg på min kropp men va fasiken, får väl träna bort dem sen :D

Kommentera

Publiceras ej