American Psycho

0kommentarer


För det första vill jag tacka min vän J för en skön kvällspromenad igår. Tog våra stavar och traskade en bra runda. Var välbehövlig den där motionen ;). Somnade som en stock sen på kvällen. Tänk vad lite frisk luft gör med en!

Studierna tar annars en hel del tid i mitt liv just nu. Helt sjukt vad tecken man lärt sig redan och det har gått 2 veckor!
Haft endel läxor och mer har kommit till listan av saker man ska kunna eller saker man ska redovisa.
I svenska nästa vecka har vi prov på 70 ord och deras betydelse, Några veckor senare ska vi ha läst en bok och redovisa den. Hamnade i Skräck gruppen och har valt den filmatiserade American Psycho av Bret Easton Ellis. Har lånat fortsättningen Lunar Park som jag tänkt plöja igenom när jag läst ut andra delen i Sookie Stackhouse serien.
Som ni märker är jag en riktig boknörd 8) !


                                
The Book                         Filmens huvudrollsinnehavare: Christian Bale. Mums!

I realia (dövhistoria kan man säga) där ska vi läsa om en person och redovisa för klassen om 2 veckor.
Och i TSP( Teckenspråk) har vi läxa iallafall 1-2 ggr/veckan på ord. Imorgon har vi alla månader.





Ps: Snart kommer det hända något gulligt hos mig *spännande* Ni får veta mer när jag vet hur/när!!

Kommentera

Publiceras ej