Mobiltelefoner som känns aktuella för mig när byte ska ske.

0kommentarer

Snart är det dags. Att byta mobil. Det är något jag älskar :) Har några som är atuella att byta till.

HTC TOUCH PRO (RAPHAEL 3G)


Detta är en såkallad smartphone. Den innhåller i princip allt man kan tänkas behöva. Designen ser vettig ut, klassisk svart med runda hörn och tangentbord.
Batteritiden (passingstid) är 367 timmar. Samtalstiden är ca 6.3 timmar. Allt beror väl snarare på hur man använder telefonen. Har inte sett denna IRL men sugen på de. Det som är negativt är givetvis priset. Utan abonnemang går den på 6490 :- som känns väldigt mycket.



SAMSUNG F480 TOUCHWIZ PINK


Samsungs nyare telefon med touchscreen. Den här telefonen har det varit endel snack om i mobilvärlden när den släpptes. Håller den måttet osv. Många hurrar för den, att den går fort,bra kamera (5 px) och snygg design. Men det om ska vara negativt är att ljudkvaliteén vid samtal ska vara mindre bra.
Batteritid,passningstid är 250 timmar, samtalstiden är bara 3 timmar. Känns inte jättebra, kanske är det touchen som drar mycket batteri + 3G nätet. Färgen älskar jag och denna mobil hade nog passat mig bättre med pris på 3095:- utan abonemang. Billigast hittils på alla de jag är sugen på.


NOKIA 5800 (XPRESS MUSIC)


Nokia var längesn man hittade något vettigt hos om man frågar mig.Denna telefon har en stor pekskärm med medföljande pekpinne och plektrum. Man kan givetvis använda fingrarna och skriva med. Finns i 2 färger och det kan vara trevligt. Något som gör mig besviken är kameran som bara är på 3,2 mpx. Känns som om de borde kunnat knuffa in mer, men visst det är ju en musikmobil i första hand...
Passningstiden är på 406 timmar,samtalstid 5 timmar. 
Nypris för den här utan abonnemang går på  3679:-  Ett relativt bra pris om den nu är så bra som jag läst.


SONY ERICSSON C905 PINK


Den första jag kikat på som jag kan tänka mig som inte är touchscreen på. Har inte hittat en SE mobil som verkar snygg ännu (om man inte räknar med  Idou som kommer i höst/vinter 09)
Skulle kunna säga Xperia men jag gillar den inte,sett och känt på den,verkar stor.
Iallafall C905 är en mobil med höga 8.1 mpx kamera (!) inbyggd aGPS och Wi-Fi som gör att man kan ansluta telefonen  med hjälp av DNLA teknik trådlöst till tex tvn och kolla på bilder där.
Passningstid är 360 timmar,samtal 4 timmar.
Sony Ericsson gör oftast bra saker,visst några småfel har man ju stött på men inte något gigantiskt. Mest irriterande saker.
Denna kommer jag lätt klämma på när jag fåt tillfälle.
Nypris på denna modell kostar 4469:- utan abonnemang. Lite dyrt kan jag tycka.


Alla priser är tagna från Katshing.se och bilderna likaså. På många telefoner kan man koppla bort 3G och det sparar batteritid. Här har jag tagit de generella tiderna som står hos Katshing.se


Kommentera

Publiceras ej