Igår var en härlig dag!

1kommentarer

Igår var det visst en av Sveriges somrigaste firar dagar. firandet av Midsommar såklart!
Blev god mat,trevligt sällskap. Och givetvis lekar som togs på det största blodigaste allvaret. Jag blev utvalt teamledare för lag Väst. Och när de inte kom ihåg vad jag hette (eller inte ville fatta) så blev jag sedan hela kvällen kallad Kisse  - vilket ju egentligen var rätt sött :)
Så fick välja mina lagmedlemmar med stort allvar och tycker vi blev ett bra gäng. O hamnade i ett annat lag då man inte fick ha sin partner i samma lag.
Lekarna bestod i att äta godissnöre snabbt som fan, åka i skottkära genom en bana, fotbollsbana osv. Svårt men kul!
Dessvärre kom vi sist mitt lag, men skam den som ger sig! Alla lag fick pris, och vi fick ett varsitt läppsyl (bra för en beroende som mig) och så fick jag sånna där piggar som man har golfbollen på,ni vet de där vita sakerna man har i gräset som lyfter upp bollen... vad jag nu ska med dem till,spelar ALDRIG golf, haha!

Sen blev det jordgubbsbakelse som jag å sis fixa ihop (mums!) och efteråt så samlades vi alla yngre förmågor och spelade ölspelet. Ni vet de där med massa regler. man tar ett kort, får ex. en dam som betyder "vattenfall" osv. Ojoj, endel hade svååårt med reglerna alltså och man fick sig många skratt under kvällen! :D
Kom väl igång rätt bra där ett tag och vi satte oss sedan vid brasan som var tänd och sjöng liie olika låtar med gitarrakompangemang. Mysigt och bara sitta vid elden mitt i natten med härligt sällskap och människan man älskar mest. <3

Men idag har det varit den värsta dagen på... ja jag minns inte hur längesedan det var jag hade såhär ont...
Ibland när jag dricker alkohol så mår jag helt ok dagen efter, men idag...cheez! Legat i fosterställning i båten ungefär hela dagen. Har haft så ont i magen, inte kunnat röra mig typ. Så vilat,vilat och  vilat, och kändes som om man bara  skulle dö. Fan så hemskt. Nu sitter man iallafall ute, magen gör ont, men fått en magsårstablett iallafall, Lozec och druckit en actimel. Känns bättre, men gör lite ont än. Inte ätit något ännu, vet inte när jag vågar mig på den utmaningen... Snart förhoppningsvis...

 

Ätit en tunnbrödsmackan. Och min mage vill helst kasta upp den. Usch för magont... Tror jag ska vila nu...

1 kommentarer

Lina

28 Jun 2010 18:33

Så, nu har jag ändrat det. Jag har ju inte kolla på de där katt sakerna sedu. SÅ det är tur att man har dig ;)

Kommentera

Publiceras ej