Silikon i unga år.

0kommentarer



Alltså jag blir lite upprörd över Plastikturisterna-programmet på 5an. En 22-årig kille som stoppat in silikon i skinkorna. Han åker nu ner till Thailand för att förstora läpparna och fixa sina öronsnibbar. Jag frågar mig själv hur gammal han var när silikonet stoppades in i rumpan.....

För mig känns det helt ologiskt att operera sig i sådan ung ålder. Nu är jag själv inte lastgammal men jag skulle inte opererat mig när jag var 22 år! Jag undrar vad hans föräldrar tycker och tänker. Nu är jag själv inte förälder men man måste ju tycka något...  Visst är man myndig när man är 18 år men vissa saker känns som man ska vänta med att göra? Hur långt kan man gå som förälder till en myndig person?
Ska man ha någon åldersgräns på att skönhetsoperera sig?
(nu är de ju förvisso i Thailand men om man bara håller sig till Sverige....förbud?)

Känns så tragiskt på något sätt, denna utseendefixerade värld. Alla tjejer ska vara smala, ha stora tuttar. Killarna ska helst vara smidiga och vältränade. Dessutom ska man äta rätt, träna till 1000 och samtidigt ha det senaste inom kläder och teknik. Samtidigt läser man att "man duger som man är" eller något i stil med "hitta din personliga stil". Det är ju säkert lätt när det pressas ut massor av retuscherade bilder på tjejer och killar i media, tv osv.



Kommentera

Publiceras ej