Parkera rätt, damn it!!

0kommentarer

Jag är så mätt. Känns som man krängt hur mycket som helst...

Potatisgratängen som blev tillbehöret till middagen (pannbiff) blev rätt bra, om man får säga det själv. :) slängde ihop kladdkakemuffins med. Sådana kan man ju äta hur många som helst. Farligt. Därför är jag så mätt i min mage...
Blev lite söndagsmys ändå av denna dag :)

Inte gjort något vettigt någon av oss idag. Bara varit liksom. Så skönt, speciellt när O är hemma. Han jobbar ju alltid den där stackaren...

Igår däremot var jag å J å min N å hennes A i k-stad. Blev inte mycket uträttat där (så kan de bli) som de skulle. Åkte inom ekohallen på vägen hem. De var iaf trevligt.
Vi ställde oss på familjeparkeringen (lite större rutor för barnfamiljer). Bredvid oss står en bil med 4 rätt tjocka personer. Och inget barn i bilen. Tänkte säga något men knep käft. De körde iväg och jag fortsatte äta min korv. Jag Å J konstaterade att de var sjukt jävla lata helt Enkelt. Ta en annan parkeringsplats för fan.
Svänger in en ny bil. Två personer, också relativt tjocka. Utan barn. Kättingen hoppar ut. Jag kan inte knipa käft så en dialog som går till ungefär så här uppstår då:

Jag frågar:- vet ni om att detta är en familjeparkering?
-Ja, snäser hon. Hennes gubbe glor på mig.
- Är det då inte lite fräckt att ställa sig här då, när ni inte har barn?
Kättingen fräser:- nä det tycker jag inte. Och går ifrån mig . Så jag ropar efter dem:
- Nahä, men det tycker i alla fall jag!

Så irriterande. Å vi konstatera ännu en gång denna lathet.
Det var en hel del folk där igår, men ger det Folk rätt att stå där de inte får? Jag har aldrig i mitt liv fått för mig att ställa mig på en sådan plats , de är ju till för familjer liksom. Tänk en familj med kanske 3-4 ungar som ska ut ur bilen, fram
Med barnvagn etc. Därför ska de ha dessa. Vi hade 2 barn med oss, så vi hade ju rätt att stå där. Aldrig tänkt på detta innan, kanske för att man inte haft barn innan, men de retade ihjäl mig igår...!!
Hur gör ni? Parkerar ni på platser där ni inte får, typ handikapp, familjeparkering osv? :)

Kommentera

Publiceras ej