Valborgsmässoafton är det viss idag!

1kommentarer

Idag är det valborg. Här har det känts som vilken annan dag som helst. Har en liten tjej här hemma som senaste två dagarna börjat vakna 05.30 (!). Så sjukt tidigt. Igår somnade hon om efter välling men inte idag, nej nej. Pratade och flinade så det var ju bara att ge upp!

Gick en promenad i det otroligt fina vädret. T-shirt och svala jeans. Gott!

Var en snabb vända inne i stan också. Det var så tyst där. Affärerna var ju öppna och så (gick ju bara i två) men jag såg knappt en människa. Alla var väl och käka valborgsmiddag eller nåt ;)

Fixade efterrätt när vi kommit hem, vit chokladmousse. Aldrig gjort innan. Den kunde väl sett bättre ut, blev lite grynig. Men jag tror nog absolut inte att det är fel på smaken. Gröpte ur ett hål i mitten och la i bärsås och på toppen ringlade jag lite mörk choklad.
Vi får väl se hur det smakar sen!

Middagen bestod av inte så glammiga pannbiffar, ekologiska delikatesspotatisat (jättegoda måste jag säg!) och brunsås såklart. Pannbiff utan brunsås funkar ju inte i min värld ;)

N ligger och pratar i sin säng (som vanligt typ innan hon somnar) och O är ute och gjuter betong på trappan upp mot baksidan.
Därför passar jag på att slösurfa på datorn.

Helgen förresten! Dopet var jättefint för lilla E. Sen var det ju smörgåstårta efteråt och cupcakes + tårta. Pallade en halv cupcake efter den mäktiga smörgåstårtan. Tur att A ville dela :)

Sen på kvällen var jag ju inne hos L på fest. Festen som skulle ha typ 15 deltagare. Slutade med att vi var 4. Och att ingen hörde av sig (kom några loosers vid 23 med lama ursäker som gick efter 5 minuter. Mening att komma då liksom....)
Men vi hade jättetrevligt i alla fall! :) Vi var tre som drack, den fjärde var ju gravid. Men hon blandade shots så fint så!
Så lite seg i söndags var jag allt. Men de får man vara ibland. :)

Trevlig valborgskväll på er!



1 kommentarer

Lina

05 May 2012 16:43

Loosers var jävla rätt ord! Vilka idioter. Men Keso blev iaf glad när de inte kom =)

Kommentera

Publiceras ej