Tankar..

2kommentarer

efter jobbet tog jag och M en promenad på ca 1 h ... i lite rask takt. skönt väder ute.perfekt, lite soligt, inte någon blåst och lite halv varmt. lite kall om kinderna blev man allt. blev varm i kläderna, men inte svettig. skönt. =) 
så nu har man varit duktig idag med, hihi.
 
suttit här och läst andras bloggar, träningsbloggar för att var exakt ;)
jag beundrar verkligen ALLA dom som har tålamod och energi till all träningen. känns som om alla bara tar det så naturligt, om ni fattar... vissa dagar måste jag tvinga mig själv till gymmet, lusten bara är nere på bottnen. ooch andra dagar  (igår exempelvis) är riktiga toppendagar, varför kan inte alla dagar vara sånna?
dessutom känns det inte om om man kommer nånstans med kroppen. har tränat ungefär 1 år. visst, det är inte så lång tid, det vet jag ju själv, men vissa dagar har jag fortfarande sjukt ont i min rygg... kanske man tränar på fel sätt? hmm, jag vet inte. kan kanske bero på jobbet med, (går på stengolv hela dagarna med skor som har tunn sula. kan det kanske belasta ryggen?) .. har haft ont i ryggen flera år nu. så det var min anledning först å främst till att ta mig till gymmet, men också för att hitta ett intresse, varit lite rastlös, alla har ju lite intressen ochhar något å pyssla med på fritiden... så en kompis och jag började gå till gymmet, och det har nu slutat som en grej jag verkligen gillar att göra! känner mig snygg (:D!) å duktig när jag är på gymmet. 
man skulle ju tatt lite "före och efter" blider. typiskt mig och komma på det nu, haha. 
funderar på å gå på sånhär kroppsmätning, se hur mkt vatten(fett?)/muskler man har i kroppen. hade varit intressant.  men frågan är om man vågar? kanske bara de stora å starka som gör de, så kommer lilla jag med massa fett som ska mätas, :D 
hur ska jag gå vidare? vad har jag för mål? miitt kortsiktiga mål är väl att bli snygg beach 08. om man ska tänka lite längre fram så vill jag få en sund och fast kropp,bra kondition och lite synligare muskler. men hur jag ska få det vet jag inte. kosten spelar väl antaglien in en stor del i det verkar det som. men jag vill ju inte bli värsta biffen , om ni fattar =) bara lite mer... muskulös. kan man säga det utan att det blir fel?


 usch vad mycket det blev. hoppas ni har tålamod med mig.

ska ta å göra mig i ordning för natten.

/chrisse

2 kommentarer

Maria

10 Apr 2008 21:12

Men Chrisse lilla vän. Jag har ju en sån som mäter allt det du vill veta. Inte ska du betala dyra pengar för det när du kan göra gratis här =D

Emma

12 Apr 2008 11:51

Jag är också sugen på att göra en sån mätning men jag vågar fan inte haha. Biff behöver du nog inte oroa dig över att bli än på ett tag. Visst struntar du i maten och tränar tungt (och har svårt att gå ner i vikt) kan man ju se lite stor ut, det gjorde iallafall jag innan jag tog tag i matvanorna, klantigt eftersom maten är minst lika viktig. Mitt mål (lite töntigt) är att jag ska kunna jämföra mig med bodyfitnessbrudarna om 5 år, ganska realistiskt mål tror jag om jag ser till mina vanor.
=) blev också lite långt hehe.

Kommentera

Publiceras ej