tacksam

2kommentarer

känner mig rätt nöjd nu. nyduschad å ren,mätt och belåten av det goda teet.

just nu känner jag mig tacksam över allt man har, en fin sweetie som älskar mig, har en familj som jag älskar så mycket, och som älskar mig, underbara vänner som stöttar när man behöver det.som mest. man har pengar (nåja nästintill iaf) så man inte behöver bo på gatan. har ett jobb (som jag iof hatar,men har det iaf). finns många som inte har ett, och därför är jag tacksam för det. tacksam för att jag har friheten att bestämma vad jag vill göra med mitt liv, att inte behöva känna sig instängd i viss tro eller annat...
att vi har våran oscar i livet, men även att vi har fått ta del av neo,våran andra kise som vi kommer minnas med glädje.
det finns så mycket att vara tacksam för att man har, alla småsaker som man kanske inte tänker på så ofta.
Tänk efter! vi här i sverige har det väldigt mycket bättre än i andra dela av världen. egentligen är det synd att man klagar, för man vet att människor världen över svälter, drömmer om utbildning,kärlek,mat och att inte behöva vara sjuka. allt detta har de flesta av oss,men ändå klagar vi!
varför? ja det kan man fråga sig. jag ska inte säga att jag inte klagar,för visst gör jag det, men innan idag slog det mig att varför ska jag göra det? jag har ju allt som många skulle göra mycket för att ha (eller? =) ).
om man ändå hade haft obegränsat med pengar. då hade man kunnat hjälpa så många drabbade , men som det är idag blir de tyvärr inte så mycket hjälpt, även fast man vill...
är man alldeles för materialiserad i dagens samhälle? antagligen. eller alldeles för självupptagen eller nekandes för att se allt det hemska som faktiskt sker överrallt... ? antagligen är det så med.
det är inte lätt, vet inte ens varför jag skriver allt detta, eller jo kanske för att jag vill att alla tänker efter en extra gång, att man iallafall är lite tacksam någongång....

2 kommentarer

Johanna

16 Jun 2008 23:02

Dagens ord..=) Dagens sanning=) Hoppas allt är fint med dig=) få väl se om vi kan träffa nån dag så du få se hur jag ser ut i håret=) Ha de fint.. kram

Lovisa

17 Jun 2008 21:44

Snygg header! :9

Kommentera

Publiceras ej