Älskling,Snygging,Sötnos,Vännen...

0kommentarer


ja jag vet att jag är allt detta och ännu mer ;)
har ju rätt mycket stamkunder på jobbet, man pratar ju med dem och är allmänt trevlig, endel vill ju prata, och endel pratar på och endel står kvar, och tittar på en, vill säga något, men vet inte vad. så då gäller det att inprovisera om vilket som helst. vädret är himla bra samtalsämne. alla kommer igång på de!
iallfall, nu har kunderna vant sig vid att man är vid charken titt som tätt, så nu tar de sig mer frihet.
så av en kund blir jag kallad älskling varenda gång,en annan vill gärna kalla mig snygging,käresta eller något annat.
och en säger alltid vännen.. å ibland tänker man att "jag är fan inte din vän"
mest när man är på dåligt humör. men för det mesta så tar man det med ett leende eller skrattar till, så blir de glada. :)
de som handlar av en hela tiden kan man prata med utan att andtränga sig, de frågar ju allt möjligt om mig och så, men så kommer det,speciellt en kund som jag (och alla andra som jobbar) verkligen tycker är en pain in the ass- ska prata om allt ,och försöker skämta men han tar ju bara upp tid! ibland kommer han och.  bara avbryter när man står med andra kunder, och det är ju så störigt. då får man be han vänta ,å ibland fattar han inte. suck. idiooot.
men de flesta är som sagt trevliga.

idag har det varit underbart väder. äntligen är sommarvärmen här!!

putsat lite fönster på båten, sen mest tatt de lugnt,röjt lite härinne med, en viss herre hade stökat ner här... :)



Kommentera

Publiceras ej