Skräck.. å så Träning

0kommentarer



för alla er som inte vet så har jag inte mått 100% på ett tag. så igår var det dags att åka in till doktorn och checka läget.
han tog blodtryck, som låg liiite under det nomala, men inte farligt. blev skickad till labb sen. å där får man ju alltid göra det jag tycker är det hemskaste i hela livet. jag vet jag är väl mesig men vafaaan?! så det var bara att ta av sig långärmaden och sätta sig ner och försöka andas luuugna,djuuupa andetag. ja jo tjena mittbena. drabbas alltid av panik när jag ser sprutan,vet inte varför. är ju så obehagligt, ont gör det med. suck. men man lyckas aldrig att hålla sig lugn. så jag fick snällt sitta i stoeln för de som kanske svimmar, och de försökte prata med mig om annat men det gick inte så bra kan jag meddela. känner tårarna komma i ögonen,hjärtat slår för fullt. å så kommer det onda stickt,och sprutan är nu officiellt inne i min arm. vill helst skrika rakt ut å be dem dra åt helvete, men så kan man ju inte göra. sitter där i en som för mig känns som en evighet,får ett glas vatten som jag typ ändå inte kan få ner...
efter 1 miljoners minuter är det över, och jag tackar alla änglar för det. sen är det det lila sticket i fingertoppen. men det har jag inga som helst problem med. är van sen mamma sticker ibland å kollar diabetes. å det var vad de skulle göra med. men som tur var så är jag i normalzonen.

                                                       HAR NI NÅGON SKRÄCK SOM NI INTE BLIR AV MED??





provsvaren får jag om någon dag. får väl se hur det går...

annars sitter jag här och äter lite frukost. bättre sent än aldrig :) var ju tvungen och vakna till lite.
idag har jag inte tänkt göra alldeles för mycket, men här är lite iallafall som står på schemat:

äta klart frukosten
tvätta håret
♦  in å träna
♦ plocka undan lite saker som ligger framme 
♦  tvätta en maskin tvätt till....
♦  ringa lite samtal ikväll

BTW, tränade igår.å precis när jag kommer in står M å Sweetie. De är visst klara, men de stannar kvar med mig på crosstrainer å löpband en stund för att göra mig sällskap :) gulligt...
sen körde jag ben och mage.
har faktiskt ingen träningsvärk idag,jippie! :) får väl ta i ännu mer nästa gång *smile*



å typiskt. nu har göten blivit kall. bara för att jag fastnade här!!

Kommentera

Publiceras ej