När vet man...?

0kommentarer

Satt på tåget påväg hem, fick in ett så bra flyt på pluggandet så jag glömde totalt bort tiden.
Av en slump tittar jag upp och ser skylten vid tågstationen där det står "Karlshamn" med stooora bokstäver!
Har en massa papper utspritt så det är bara att kasta ihop dem och kasta sig ut ur tåget.
Tur,verkligen att man kolla upp annars hade man väl hamnat någon annanstans! Det hade varit väldigt jobbigt...

Har haft en bra dag! :) Tiden gick lite sakta i förmiddags men annars gick det så bra. Äntligen fått konstaterat att jag gått vidare till vårterminen! Fatta vilken lättnad, nu är det bara att köra på för fullt innan lovet!
Är så tacksam att just lilla jag får gå i denna klass och på denna skolan.
Det är ju så roligt-känns också som om man hittat "sin" plats i klassen.

Fick igår veta att en av klasskamraterna tyvärr inte ska gå kvar mer. Lite olika anledningar. Är alltid tråkigt när man får veta och man blir ju själv så nervös för att man inte ska få gå kvar.


Rektorn var inne hos oss och pratade lite om vad det innebär för oss att gå denna utbildning. Att man ska förstå att det 4 hårda år man går, att man måste vara väldigt socialt kompetent då man faktiskt är en länk mellan 2 olika världar. Man får vara med om allt från livets början till sista andetaget och det gäller att man förstår vad man kan råka ut för, att man är så professionell så man klarar av det. Kändes... nervöst när han gått, alla var nog lite oroliga. Men som han sa, att undrar man något så är det bara att prata med lärarna eller honom själv! Känns skönt att veta att man kan ställa alla frågor man kanske kan stöta på under vägens gång...
Jag började direkt tänka om jag är socialt kompetent, om lärarna tycker det osv. Jag känner att jag är det men man vet ju inte hur andra uppfattar en... eller hur?



Kommentera

Publiceras ej