Livet är som en bergodalbana

5kommentarer

Idag är det söndag och mulet väder. Vädret får mig att bli trött,tröttre,tröttast. Och när man är trött är man energilös. Och när man är energilös är man också i mitt fall nere och deppig....
Och med detta humöret kommer känslan av att man inte duger till,känna sig värdelös och patetisk,misslyckad,tjock. Även olycklig. Alla onda tankar man i vanliga vis kan "skufa undan" kan man inte göra en dag som denna. Inte jag iallafall. Har alldeles för dålig karaktär. Fan.
Vissa saker i livet är jag sjukt missnöjd med, och andra överlycklig att jag har det. Idag känns det som what ewa typ. Varför man sunkar ner sig såhär totalt är för mig en gåta, men vissa tider kommer den där känslan som jag inte kan beskriva tillbaka med enorm styrka. Ungefär som om jag måste "tömma ur" systemet på allt ont, och sen  fortsätta.
Gah, blir så trött på mig själv! Här sitter jag och klagar när andra ha det¨1000 gånger  värre än jag, och det gör att jag drabbas av dåligt samvete ovanpå allt.
Mina mål i livet är så långt borta att ja inte vet hur jag ska orka med att ta mig dit, att leva livet jag vill leva. Hur vill jag leva? Knapt att jag vet,sjukt nog. Ena dagen är jag nöjd med hur jag har detm har ju ändå en underbar sambo,älskade katterna,tak över huvudet,jobb,vänner som finns där för mig osv. Alla de här sakerna är jag så lycklig över, men en annan sida i mig är ändå inte nöjd. Vill se världen, upptäcka nya saker, bo i ett varmare land, ha ett annat jobb, kanske studera något. Allt är fucked up. Just nu iallafall. Känner mig ensam fast jag inte är det, men ensam för att jag vet inte om det finns någon om förstår mig och mina tankar. Hade kunnat säga upp mig från jobbet och bara fly iväg. Men vet att det inte fungerar så. Jag skulle ångra det sen, om jag bara lämnade allt jag har här hemma. Kanske inte på en gång men en dag skulle jag det. Ångra att jag inte tog tag i allt medan jag kunde. Fyller 25 på torsdag och har säkert åldersnoja. Ska man knega vidare på jobbet eller börja studera så man kanske får ett jobb man vill ha, med bättre lön, mer stimulans och att ha kunskap i något? VIll samtidigt inte studera bara för sakens skull, utan att veta att man kan få ett jobb på det med... Gör jag inte något snart känns det som om det är försent. Jag ska inte ha några barn än ,men man vill ju ändå vara någolunda på rätt väg i livet innan man är 30. Eller?

5 kommentarer

Losnall

18 Jan 2009 18:46

Jag förstår precis hur du känner. Så är det för mig med, den där känslan av att vara värdelös och inte räcka till. Alla bara säger "Skyll dig själv" eller "Gnäll inte, det finns de som har det värre än dig" och så vidare när man anförtror sig åt dem. Dem bryr sig liksom inte känns det som. Så man har slutat klaga för att ingen lyssnar.

Lina

18 Jan 2009 20:47

Men lilla Chrisse vännen. Va ha hänt med "Sen opererade jag ögonen å blev vackrast i världen" eller va det nu va du sa på fyllan en gång?



Iaf. Jag e ledig 2 helger på raken nu, hoppas jag som fan att jag är iaf... Chefen kan ju dock få några fjoliga idéer om att jag ska jobba extra.. men det tänker jag inte godta. JAg måste ju fira dig ju! Efter 25 så vänder det igen, en blir vi 24, 23, 22 and so on.. okej kanske inte redigt, det kan vända tillbaka vid 22 å bli 23, 24, 25 å tillbaka till 24.. ja, du fattar vinken..



BTW, va ha hänt me bloggen din? va är Stjärnorna?

Johanna

18 Jan 2009 22:11

Hej min lovly vän=) Livets dagar kan inte alltid vara i de gladas tecken..=) Jag vet precis hur du känner å jag vet att de är många andra som har de som du.. tycker verkligen att de är tråkigt att läsa så ledsna bloggar särsillt när de är en såånn söt vän som du som skrivet de.. kan jag göra nått för att muntra upp dig så är jag här=) tänker på dig å hoppas att de bara är idag de varit tugnt.. tänkt på att imon är de en ny dag å allt kan bara bli bättre=) ha de super=) Kram banan..

Maria

19 Jan 2009 08:52

Jag är ledig idag ja. Tur det för jag har ont som tusan i halsen.

Själv då?



Paula

19 Jan 2009 12:05

Jag är inne på sidan och kollar, skitbra att man har någonstans att lära sig. Jag ändrar hela tiden typ, blir aldrig nöjd. Hehe! Har tyvärr inga bilder nu så jag kan inte pilla med något sådant :( Hur är det med dig? Kram

Kommentera

Publiceras ej