Studier nästa?

2kommentarer

I do hope so! Ska skicka in papprena idag. Trodde ALDIG att jag skulle börja plugga igen, men nu känns det rätt.
Om allt går vägen, att jag kommer in och så då för det är antagningsprov (de ska kolla in en typ!) så blir det 4 års heltidsstudier. Teckenspråk- och dövtolkning kommer jag kunna när jag är klar. Ett helt nytt språk på 4 år1 Shiiiit!!
Seriöst va? )
Dehär med teckenspråk har jag funderat på länge  (sen gymnasiet) men inte tänkt på att man faktiskt kan försörja sig på ett intresse. Nu läser jag som endel vet TSS (tecken som stöd) men det är inte alls samma sak. TSS förljer det svenska språket, TS (teckenspråk) har sin egen grammatik osv.
Skolan finns lite utanför Kristianstad, i Önnestad. Så det blir en bit varje dag med tåg och buss. Tråkigt men men. Inget val. Kan ju plugga på tåget.



Annars händer inte mycket just nu. Städat här hemma,nästan klar, var vungen att käka lite. Magen kurrade som attan ;)
Ska försöka handla med innan jobbet, börjar 16.30. Hatar denna onsdagseftermiddagen. Känns så onödig lixoom.

I måndags träffade jag ju Cat å E. Vi gick en promenix på 1 h. Bilder på detta kan ni se på Max lilla blogg.

Nej nu kan jag inte sitta här å slappa mer. Har endel att göra.

Ciao!







 

2 kommentarer

cat

30 Mar 2009 13:19

oh vad roligt att du ska plugga :) håller tummarna för dig :)

Anna Lorentzen

09 Apr 2009 11:30

Så du ska plugga på Önnestad, vad roligt!! Där har jag med gått, men gick college ett år -05 till-06. Läste upp mina betyg. Jag kan säga dig att det är en underbar skola!! Så familjär =) Så jag tror verkligen att du kommer trivas!!!=)

Kommentera

Publiceras ej