En morgon som alla andra morgnar.

3kommentarer

Frukosten håller på att förtäras som de kan heta.
Knäckemackor med kokt ägg och shake till. Helt ok. 

Igår regnade det,men blev finare framåt kvällen. Men idag är det bara...trist.  Suck. Vill ha soooool!
Ska bli finare till helgen I hope.

Har glömt att berätta att i tisdags var jag vid skolan och gjorde antagningsintervju och lite test på vad man kan teckna. Vi började dagen med att göra en kort presentation av oss själva  inför alla i gruppen (Vi var 12 st) . Därefter delades vi upp i 2 grupper. Den ena gruppen började med att stå framför de andra med en varsin bild som inte fick visas till de andra i gruppen  eller någon annan i rummet. Alla bilderna var en samanhängande historia (fick vi reda på senare) som gruppen som satt ner skulle förklara genom att förstå vad vi teckande om dem. Skitsvårt!! När alla i gruppen tecknat sina bilder (eller ja så gått de nu gick...) fick man gå ut,sätta ihop alla bilderna som vi trodde de skulle vara och sen gå in och se om de andra fattat vad vi sade och sätta oss i rätt ordning. Och de gick väl sådär. Min grupp hade 1 rätt när de gällde att läsa av hisorian de andra berättade. Och alla rätt med att sätta ihop våran berättelse. Med andra ord kan man säga att den enda som visste vad som var rätt och fel var lärarna. Ingen av oss visste varken vad den andre personen bredvid oss hade för bild och vilken koppling min bild hade med de andra i gruppen.
När vi var klara med detta var det paus och sen delades vi upp igen och det blev intervju (lite mer personligta frågor) eller en runda på skolan.
Läraren frågade oss 4 frågor som vi skulle utgå ifrån:
Varför vi sökte till önnestads folkhögskola?
Om man läser något?
Bra/dåliga sidor hos sig själv?
Varför man vill bli tolk?



Tror ni inte att jag fick börja. Min vanliga otur. Fick ett hjärnsläpp någongång då jag glömt vad de var jag skulle svara på. Men det gick bra. :) Hon förstod at man var lite nervös.
Allt kändes väldigt seriöst kan jag säga. Hon (läraren) skrev massor om alla som pratade. De gör väl en utvärdering iom att det är 30 sökande och 24 platser. Jag vill ha den ena platsen!
Det som var lite kul var att när alla kom och vi skule presentera oss så fanns det 2 tolkar från årsk.3 då den ena läraren då är döv. Det såg så coolt ut. Vill med kunna.
Så senast v.22 vet jag. håll tummarna people!!

3 kommentarer

Johanna

07 May 2009 12:18

Darling!!! du har inte ens berättat att du skulle dit..!!! Men de måste ju varit spännande... Jag hoppas verklingen att de väljer dig för de är du värd=) hoppas allt är fint annars..=) Kram

Lina

07 May 2009 15:26

Klart du kommer in! Bara att vifta lite med armarna eller nått så fattat de vilken tanlang du har.

Paula

07 May 2009 16:27

tjohoo!! "hej jag heter christina haraldsson och jag är utbildad teckentolk"!! öva på den frasen, du :D. nä, shit va häftigt!! håller tummarna, gumman!!! hejja

Kommentera

Publiceras ej