Kaos på jobbet

0kommentarer

Ibland vill jag verkligen VERKLIGEN inte gå å jobba. Och imorse var det en sådan dag,för jag visste hur mycket jag hade att göra. 3 Smörgåstårtor och 2 stora exotiska plankor. Shit. Kom till jobbet 06.50.
Så stressad innan jag ens hunnit sätta igång med allt. Smörgåstårtorna flöt på bra,hann med dem alla nästan innan öppning. Ja tänker ni de skulle  vem som hunnit. Men då ska man tänka på att man ska fixa delikatessdisken,kolla datum i köttdisken,grilla till plankor och butiken (krydda allt från revben till kyckling) skiva allt man ska ha på tårtorna osv.
Förmiddagen började bra men sen vid 11 när halva första plankan var klar så bara boom! så blev de kaos,blev efter med allt och mina beställningar blev inte klara  förrän 13.00. I vanliga fall har man plockat undan hela delidisken vid det lagret.... Och börjat städa då man har en halv timme på sig att städa,diska och plocka undan och helst kolla om det går upp mer varor i köttdisken.



När jag väl fick gå på middag 13.40 var det svårt att varva ner. Efter middagen blev det att diska och plocka med det som jag inte hann. Men inte fan hann jag allt för det då allt bara tog så mycket längre tid än det brukar...Suck!!
Väl i kassan 15.00 tänkte jag att att ok det får faaan va nog så började varva ner.
Sista kunden hämtar sin planka och allt verkar frid och fröjd. Till kunden ringer typ 17.40 och säger att att det inte är druvor på plankhelvetet. AAAAH! För mig är detta oerhört genant och det slutar med att jag får gå 5 minuter tidigare,köra rally till svängsta och leverera druvorna till damen då hennes gäster skulle börja komma när som. Stressigt värre före mig. Och nu när jag sitter här,tror ni inte att jag kommer på att jag missat att slänga dit druvor på den andre plankan med. HOPPAS de inte märker något....(!!!) Hatar detta. När man är stressad blir inte något rätt gjort.
Men nu äntligen är det lördag kväll. Har ätit mat och vi ska snart se Yes Man som vi hyrt.



En sånhär  knapp skulle man sa som man kunde trycka på ,pausa världen och bara slappna av.

Kommentera

Publiceras ej