Friends last 4 ever?

1kommentarer




Ibland tänker jag på detta med vänner. Jag är så glad att jag har mina vänner som jag vet står upp för mig i vått och torrt, som aldrig snackat skit om mig eller tryckt ner mig. Och givetvis gör jag det för er med tjejer!!!
I vissa vänförhållanden kan man se ett mönster. Den ena bara trycker ner den andre, och den andre kanske inte vågar säga ifrån i rädsla eller annat om att den inte mår bra.
Då är ju hela grejen med vänskap fördärvad. Den dagen ens vän inte har respekt för en är det kört. För att vara vänner krävs det att man ger och tar, lyssnar,stöttar osv.
Periodvis är jag tyävrr själv inte så bra på att höra av mig till mina vänner, men de vet förhoppnigsvis vid detta lagret att jag bara är sådan, att jag inte menar nångot illa.
Att ha en vän som man vill mörda känns ju inte så bra. Eller att man hänger med någon bara för att man har dåligt samvete. Man kan faktiskt "växa ifrån" sina vänner. Har ni tänkt på det?
När drar man gränsen på hur mycket man kan tåla i en vänrelation? När vågar man säga till att vännen måste försöka rycka upp sig? Hur ärlig ska man vara mot sina vänner ifråga om vad man tycker om personens yttre eller musiksmak, osv?

Som avslut får ni läsare en Happy Tree Friend klipp. Så sjukt söta. Men så sjukt brutala!
 Om ni är känsliga kolla inte på de.


På Wikipedia kan man läsa:

"Varje avsnitt börjar med att logotypen, avsnittets namn (som nästan alltid är en ordlek) och medverkande bläddras fram ungefär som i en barnbok, vilket bidrar ännu mer till barnprogramskänslan. Efter avsnittet rullar eftertexterna och en sensmoral, som oftast står i ganska skarp kontrast till vad karaktärerna råkar ut för.

Karaktärerna befinner sig oftast i vardagliga situationer som går ganska snett och trappas upp till våld, avsiktligt eller oavsiktligt. Är det någon som blir mördad med avsikt begås morden oftast med helt vanliga, annars ofarliga, föremål såsom sugrör eller ketchupflaskor (båda visades i Flippin' Burgers).

Dom flesta avsnitt slutar med en moral. Dessa kan, i relation till avsnitten de dyker upp i, vara en aning skrattretande."



jag vill då inte köpa lemonad av henne...

1 kommentarer

Lina

26 Nov 2009 21:51

DÄr fick du till det!

Och japp, du är som mig. Vi hör inte av oss så ofta, men det behövs ju inte. Vi vet att den andra finns där iaf utan att behöva tjata ihjäl varandra.

Kommentera

Publiceras ej