Avatar!

1kommentarer

Avatar      Sci-fi/Action/Drama/Äventyr

Den förre detta marinsoldaten Jake får i uppdrag att bege sig till planet Pandora då hans bror dött.
Av en slump blir han räddad av en Na'vi kvinna, Neytiri, får han chansen att utforska befolkningen mer.
Människorna är samtidigt ute efter en energikälla och de beodrar Jake att lära sig så mycket av "de blå folke" som möjligt och övertala dem att överge sitt hem, där energikällan finns.
Jake lär sig att acceptera och älska folket han lever med och snart ställs han inför svåra val när han måste välja sida. Människorna eller Na'vi?


FIlmen får: CCCCC ~ Ja, denna filmen föll mig verkligen i smaken. Jag bara hänger med hyllningarna som getts till filmen. Vilken fantastisk film! Vill så gärna se den i 3D nu, det ska visst vara något i särklass sägs det.
Hade inte tvekat om att få leva på planeten Pandora. James Cameron har gjort denna filmen med sjukt skicklig animation,så vackert så vackert!
Givetvis föll en tår eller två. Se den säger jag bara!

1 kommentarer

Lina

07 Apr 2010 11:23

Det var på tiden kvinna att du såg både denna och Allt för min syster. Och om jag fattar det hela rätt så har du allt gått och blivit ett litet sci-fi freak efter detta! Woho!

Kommentera

Publiceras ej