Marley and Me

0kommentarer

Marley och Jag         Komedi/Drama    

Paret Jennifer och Josh lever i ett kärleksfullt äktenskap. Jennifer har planer för hur livet ska se ut och hennes nästa plan är att skaffa barn. Josh är inte riktigt redo för detta steg och bestämmer sig för att ge Jennifer en hund för att "bromsa" hennes modersklockor. Där hittar de den söta valpen Marley som snart blir deras nya familljemedlem. Marley är söt som socker men har enorm energi och hittar på bus som ingen annan hund kan göra. Denna bångstyrda hunden blir ändå en självklar del hos paret och de älskar honom mycket. Marley är med vid de glada stunderna och de ledsna stunderna.

Filmen får: CCCCC ~ Innan filmens ens börjar förberedde jag min andre hälft för att jag kommer lipa, hört att den ska vara sorglig... Filmen bjuder på mycket skratt. Historien är fin, om ett par som kämpar för att livet ska bli bra för alla i familjen och man får följa dem i med och motgångar. Alla som har djur och älskar dem känner igen sig i filmens olika skeden. Och ja, jag gråter väldigt mycket under filmen... Efter filmen tänker man på sina egna djur, utan dem är man ju inte komplett. Som andra tänker på sina barn och i filmen så är Marley deras första barn.




Kommentera

Publiceras ej