Wierd Dream.

0kommentarer

Lördag. Är lite lagom trött men blir väl pigg när man ätit frukost och fixat sig. Idag ska jag till Kstad och handla filter till pumpen och sen kaaanske de blir lite shopping ;) Vem vet!

Somnade som en sten igår kväll. Vaknade när Sweetie kom hem vid halv 2. Han försäkte smyga men det gick enligt mig sådär ;)
Efter att han kom hem hade jag svårt att sova riktigt.



Drömde massa konstigt, speciellt en dröm där jag drömde att jag skrev på ett kontrakt för att rädda delfiner... Jag skulle gå för att "uppfylla" detta simma i en gigantiskt bassäng med mörkt färsliknande innehåll. tjockt, segt och svårsimmat. Hoppade i och började simma, en våg kom och jag kommer under ytan. Där är det helt svart, ser inte någonting. Kommer upp till ytan med panik i kroppen. Publiken ropar och klappar händer när jag når ytan igen. Dras ner igen, och 2 människor, varav en pussar mig hela tiden med en fiskmun, säger att om jag inte pussar tillbaka så kommer jag inte att komma till ytan igen. Och detta säger han då på engelska och italienska (hur jag nu kunde fatta det). Den andre fotograferar. Lyckas ändå ta tag i bassängkanten dra mig upp så jag ser ytan och där möter jag Mel Gibsons blick. Han är klädd som i Braveheart. Precis innan jag tror jag ska dö när jag dras ner igen drar han upp mig med en arm. Publiken blir helt tyst.
Och så vaknar jag.

Vet inte varför detta etsade fast sig så i mitt minne men sjukt konstig var den. Minns nästan aldrig vad jag drömmer men sen när jag somnar lite då och då så är det som om hjärnan vill spinna vidare på samma tema som i drömmen..... Jättekonstigt.

Kommentera

Publiceras ej