Plugga hela natten,plugga hela dagen...

0kommentarer



Har gjort klart en läxa i alla fall, den FÖRBANNADE latinboken som jag tjajat om... äntligen!
Sen har jag övat in orden som vi skulle kunna till imorgon, huvud- och undersökord. Tror jag kan dem nu.
Nu ska jag och det lilla lexikonet bli kompisar några timmar framöver, måste slå upp ett X antal ord som man då ska kunna till på måndag. Man ska kunna dem på latin, försvenskning och översättning och kunna ta ut vilken som är penultiman på den, dvs vilken bokstav man betonar. Suck. Inte så lite heller.....

Annars är det bra tycker jag,m synd att klaga. har funderat på att gå en promenad idag och tror jag snart ska göra det innan det blir försent. Har ändå ett paket att hämta uppe i lilla affären :) Mina schampoon!

Kommentera

Publiceras ej