Tavelförsäljare...

1kommentarer

Alldeles nytt hände något oerhört konstigt, inte varit med om det sen jag var liten och bodde hemma hos mamma å pappa....
Ligger på soffan och pluggar (lite halvslött sådär ni vet...) när det knackar på dörren, tänker att det är ju konstigt att killarna (som kom någon minut innan) de knackar på dörren...
När jag öpppnar står det en relativt gammal man där som ler mot mig. Jag hälsar lite undrande och han bugar, räcker fram sin hand och jag tar den undrande.( Hinner tänka på att han kanske är en massmördare som försöker ta sig in...och då har jag inte en chans att försvara mig, men samtidigt ser han så vänlig ut....)
Han försöker förklara på engesk/polsk dialekt att han är från polen, hans namn och tar fram sin legitimation för att visa mig... Säger att han inte ska ta all min tid (?) och någonstans här bugar han igen, sträcker sig efter sin väska och visar en tavlan han då har gjort, av blyerts, på en gigantisk älg.
Jag säger att jag inte är intresserad, för det är jag verkligen inte. Han tackar, ler,bugar igen och säger hej då och det sista jag ser av honom är hans rygg....

1 kommentarer

Linussilja

18 Dec 2010 21:36

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

Kommentera

Publiceras ej