Resident Evil - Afterlife 3D

1kommentarer



I fredags var jag och Sweetie och kollade på Resident Evil- Afterlife, dvs den fjärde i R.E serien.
Var där tillsammans med A och C. Mycket trevligt!
Bowlade och fikade innan filmen, förlorade gjorde jag, haha!
Men nog om det, här är recention av filmen.

Resident Evil - Afterlife (3D) Action

Alice, den kaxiga bruden i snygg förpackning, fortsätter att döda zombies i denna rullen.
Hon slåss mot Umbrella koperativet och efter att den "sk chefen" flyr fältet i sitt flygplan är Alice inte sen att smyga sig in i hans plan. Där inne blir det inte riktigt som Alice tänkt, han gör något som Alice inte alls var förberedd på.
Som vänder hennes värld upp och ner.
Hon letar ännu efter överlevande och ger inte upp i första taget. Tillslut hittat hon en gammal vän och tillsammans letar de efter fler överlevande och den virusfria,människovänliga oasen Arcadia.
Jakten på fler människor leder dem till Los Angeles och de landar sitt plan på ett höghus, där ser några fler människor. Det enda som är negativt i denna situation är att runt om dem, nere på marken är det tusentals zombies som försöker ta sig in till dem....

Filmen får: CCC ~ För det första önskar jag att jag hade kollat igenom de andra filmerna, innan jag såg denna, för att ha lite koll på läget. Filmen börjar bra vilket gör att man vill veta vad som ska hända, samtidigt som det då är lite rolig 3D effekt. Men inne i filmen blir det mindre av den varan, och någonstans i filmen börjar jag tycka att filmen är lite väl överdriven. Säger inte att den är dålig, men det känns som om regissören är lite desperat, och det hade gott och väl kunnat ha lite bättre manus. Filmen är helt centrerad på Alice och man kommer inte de andra speciellt nära.
Slutet känns så typiskt. Såklart det slutar som det gör, för att man ska vilja se nästa Resident Evil film.


1 kommentarer

Zeroc

28 Sep 2010 09:11

Filmen va helt ok, gilla dom andra bättre

Kommentera

Publiceras ej