Melodifestivalen 2011

2kommentarer



Nu var det igång igen, Melodifestivalen. Det inleds i år i Luleå.
Jag o vännerna L o J passade på att käka thaimat och kränga efterrätt (som blev lite misslyckad) och chips.
Vi gillade det väl inte speciellt mycket någon av oss. I årets första melodifestival så tävlade dessa åtta bidrag:

Dilba - Try Again: Ja, hon behöver försöka igen, för detta var inget att ha direkt.
Swingfly - Me and my drum: Vad är detta? Och den gick vidare till final. Nej, skäms Sverige!
Jenny Silver - Something in your eyes: Låten som andas schlager mest av alla. Andra chansen. Bra låt.
Jonas Matsson - On my own: Tråkig, inte någon melodifestivallåt direkt.
Le Kid - Oh my god: Glatt, popigt. Helt ok låt!
Rasmus Viberg - Social butterfly: Men... minns den knappt, så bra var den nog inte.
Pernilla Andersson - Desperados: Porrig röd bakgrund. Söt låt men lite tempo,tack! Andra chansen.
Danny - In the club: Framtida radioplåga. Den gick vidare till final. Bra,men inte heller melodifestival!

Programledarna.



Kanske är jag kritisk men detta var inte vad jag hoppats på. Hoppas det är bättre låtar nästa vecka. Annars kan man ju undra.
En glimt av Carl Bildt fick man med. Och programledarna Marie Serneholt och Richard Olsson tycker jag faktiskt gjorde ett bra jobb.

Nanne sjöng också, superbaladen "I have nothing" av Whitney Houston. Varför gav hon sig på denna låten?
En av tidernas bästa balader och så ska hon sjunga den. Tycker inte den passade hennes röst. Finns nog risk för att jag är ensam om denna tanke....


Whitney Houston ~ I Have Nothing

 

Synd att denna fantastiska sångerska började med droger och skit och fördärvade sin välsignade röst....
Inte många som kommer i närheten av hennes röst. Den var så klockren!

 

2 kommentarer

Lina

06 Feb 2011 16:19

Jag håller med dig på alla punkter, men det visst du nog redan eftersom jag satt och kommenterade mig igenom hela melodifestivalen.

Catalina

07 Feb 2011 07:32

swingfly var ju bäst på hela kvällen!!!! Den dära "slagerlåten" var ganska mycket för mycket, det var schlager, men det var för mycket schlager :(



hela programmet sög i år. Dåliga skämt och inslag, det sämsta & mest pinsamma var presentationerna av alla bidragen.. usch så dåligt, det är ju inget nytt & dåliga skådisar :( verkligen minus! men swingfly var bra! =)

Kommentera

Publiceras ej