Fattig i Sverige

1kommentarer



Vi hjälper andra länder genom att skicka pengar, miljoner varje år. Med dessa pengar byggs det skolor, brunnar och annat som behövs till fattiga länder. Barnen där får kanske en chans att gå i skolan, få kläder,mat och tak över huvudet. Jättebra, absolut!
MEN:
Det man inte tänker på (inte så ofta i alla fall) är alla fattiga i vårt land. Det behövs pengar till vårt folk också!

Det är många som lever under existensminimum, som får kämpa för att ge sina barn (och sig själva) mat på bordet. Det är så hemskt. Vi som "har det så bra i Sverige"- som det så fint heter. Är det så bra här, under ytan så att säga?

Barnfattigbloggen är en sida som Aftonbladet har. Läs gärna där, mycket intressant måste jag säga!

1 kommentarer

cat

07 Jun 2011 22:57

om jag inte skulle ha råd att ta hand om mig själv skulle jag aldrig välja att behålla ett barn jag inte har råd att underhålla. ok en sak om man hade det bra från början, men de som får småbarn som går på akassa/sos eller andra bidrag när de väljer att behålla ett barn får skylla sig själv ingen annan tycker jag..=)

Kommentera

Publiceras ej