Man kan inte låta bli.

0kommentarer

I natt har jag inte sovit riktigt. Vaknade vid 03-tiden och somnade nog inte om förrän runt 04.30-05.00. Närmare 1 timme innan det var dags för mobilen att börja ringa.... brukar i och för sig snooza 20-30 minuter ^--^ .
Anyway, tyckte ändå jag kände mig pigg. Tills jag hoppade på tåget. Tröttheten bara slog till. Känt mig trött sen hela dagen, men ändå försökt att vara glad för det tjänar ju inget till att somna mitt på lektionen, eller hur? :)
Fick veta resultatet på provet vi hade i anatomi för ett tag sedan. Kändes rätt bra när jag hade gjort det, tyckte att jag lyckats svara relativt bra. Men det räckte inte (som vanligt höll jag på att säg). Klarade det inte. Även fast jag tänker att "nej, det gör inget" så gör det ändå det. Man vill ju klara av proven man har i skolan såklart. Detta är det tredje i samma ämne jag inte riktigt klarat av att få G i. Känns helt förjävligt, när jag vet att jag försöker så gott jag kan. Pluggade till detta provet i lugn och saklig takt utan att stressa upp mig för jag tänkte att det hjälper ju ändå inte. Förrut har jag alltid blivit uppstressad och det är ju inte heller bra, att man ligger och ojar och vrider sig på natten för man inte kan sova p.g.a. stress innan ett prov. Men den "lugna" taktiken hjälpte inte heller. Vad fan ska man nu ta till? Blir så less. Vill ju också få godkänt på proven som mina klasskamrater. Man kanske är trög helt enkelt. Kanske inte har pluggskalle som man borde för att klara av anatomi/terminologi-delen. Suck. Vad göra?

Det hjälper inte att man tänker såhär, det är jag mycket väl medveten om. Men man kan inte låta bli. Helt enkelt. Fan med. Och så har man terminologiprov på torsdag nästa vecka. Vilket jag börjat fasa för. Grekiska, morfem och försvenskning. Inte sugen alls. Vill inte stressa upp mig, det är ju inte bra.
Är det någon som läst latin/grekisk medicin som har tips på hur man kan lära sig alla nya ord??

Kommentera

Publiceras ej