Örthårfärg

2kommentarer

Testade en örthårfärg i morse. "Sahara" hette färgen och märket Logona, som jag köpt inne på hälsokostaffären. Inga kemiska grejer alls i den.
Brukar ju annars alltid köpa typ på coop. De är säkert inte bra för håret, men den koppriga nyansen från Casting creme är så fin!
Men iallafall, örtfärgen såg inte ut att skilja alls mycket från L'oreals. Tänkte, får brista eller bära!

Packade upp, var ett pulver och detta skulle man vispa med kokande vatten och applicera medan det var varmt.
Luktade verkligen örter kan jag meddela!
Den var grön/brun i färgen och det var en helt annan story att applicera än CC (casting creme). CC är ju i en flaska som man trycker fram innehållet i. Här fick man ju ta med händerna (äger ingen bra pensel). Det var inte det lättaste. Den var lite svårapplicerad. Men fick i att i håret till slut. (när jag sen går runt kommer jag ju på att man kunde haft honung i för lättare applicering)
På med hättan och vira handduken runt skallen för värmen som gör att färgen jobbar bättre.
N tittade så knasigt på mig när jag hade turban på huvudet ;)
30 minuter senare är det dags att skölja ur det hela. Hade ingen aning om att man kanske skulle införskaffat färgbevarande balsam i affären också men som tur va hade jag ett från gamla färgningen kvar.
Vattnet i duschen var helt brunt på golvet och jag drabbades då lite lätt panik.

Men efter at ha fönat det så ser det bra ut! Glänser fint och känns bra. Luktar lite örtigt ännu. Blev liten ändring sen innan men den är knapp. Vill ju ha min koppriga nyans så det gör inget.
Skulle nog haft salviavatten för intensivare färg som hon sa på hälsokosten. (eller svart te vatten)
Det positiva är att man kan använda denna färg nästan hur ofta som helst (minst 12 h mellan) och då ska den visst bli mer intensiv och sitta bättre. 



2 kommentarer

Elin

28 Apr 2012 09:30

Låter fint!

Lina

28 Apr 2012 12:29

Det ska bli spännande att se dig! Vem vet, du kanske är grön i huvudet nu X)

Kommentera

Publiceras ej